Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Monday, June 13, 2011

Scapula Aku

Assalamualaikum,

Hari ni leh kata sume geng2 coursemate aku busy meng'edit' research report for last submission before final presentation. Aku pun ni ha baru dapat bukak blog sendiri before going to sleep. Whole day duk berdating ngan Microsof Word. Actually kan, kalau nk kira hari ni aku letih sangat. Tak berhenti menghadap laptop. tukar ayat sana..bg cun sikit..letak bunga2..simbah dgn shiny2 ckit tuk finish kan semua report. Tapi Alhamdulillah tuk group aku semua nya Doctor dh buat dh secara kasar. aku just nak edit balik ckit2 je. rasa bersalah tapi nak buat cam mana kan doctor tgk ada yg salah bila ktorg buat. tu yg die edit balik =.="

Dari pagi tadi sampailah sekarang aku ngan budak2 serumah kalut duk buat kacau kerja. Esok due date ktorg. ni last ktorg kne present. So happy tp stress jgk selagi tak present. HUHU...rasa cam nak lompat bintang je bila dh settle sume.

However, ceewahh...walau setension mana pun aku hari ni, aku rasa hepi sangat. Hari ni full 1 rumah. ktorg ape lagi..mula la bukak sidang meja bulat. Port nye kat bilik aku yg paling bersepah bersih. Bagi aku bila semua housemate berkumpul, its feel like ktorg semua sedang berkongsi masalah, ideas masing2. Ringan ase beban nih. Diaorang lah scapula aku...no doubt! ada je nak cakap. yg ni nak ckp..yg tu nak menyampuk..meriah kan..yes meriah smpai tingkat 4 leh dgr lau ktorg mengumpat bercakap. Fun sgt! Indah je rasa zaman remaja ni. Complicated tp interesting...

Bagi aku,scapula tu sgt hebat..kt tak penah nak amek kesah pasal scapula kt. tapi bayangkan kalau ianya tak berfungsi. Aishh..can't imagine that. kt nye shoulder leh collapse. So, mcm tu ibarat housemate2 aku. Tanpa diaorg aku rasa cam kosong..down je kat tempat org nih. dengan diaorg leh jgk la lepak2, sembang2, bergosip(HAHA).ni jarang la...bg aku diaorg lah penyeri idup (ni kalau diaorg baca mmg kembang semangkuk ni) ermm...

Talk about scapula ni kan, sebenarnya ianya adalah sejenis tulang ok...bkn karipap..scapula ni tulang yg menjadi penghubung antara tulang lengan kt dengan clavicle. org kampung panggil ni tulang kipas. sebab shape die kot ala2 segi tiga cam kipas nyonya zaman dulu2. Pendek cite tulang ni memang strong bone yg support upper limb kt.


ni lah scapula..bl tgk gambar ni trigt kelas anatomy dlu...kelas yg paling ssh sb kne menghafal...tp sbnrnye paling menarik!


So, scapula aku adalah housemate2 aku(including roomate skali la tu). aku selalu gak kne buli ngan diaorg tapi tak kesah la. just for fun. Time serius ktorg serius. Time gurau...mmg ktorg bergurau sakan. Diaorg ni lah yg akan teman aku, tukang dengar cite2 aku sampai 5th year inshaallah. Nt dh kerja pun maybe diaorg gak aku cari tuk aku share masalah aku. COol kan diaorg..yes! totally cool...hnya aku je yg tahu...

And ktorg ni satu kepala. ktorg tak suka plan awal2 tuk 1 benda. Semua ktorg buat tanpa ktorg sedar. Out of concious. Kalau nak bt apa2 mesti ngan tiba2..compem menjadi. Lau dh plan 2-3 hari sblum ke mmg tu tanda plan tu hancuss la. So, ktorg pngil ni geng last minit! tapi kerja ktorg menjadi ok! alhamdulillah...(Ada jgk yg tak)  hehe...

Ok lah..dah rasa letih satu hari duk tadah tgn kat lappy. Leh dapat Carpal tunnel syndrome. Haa? tak pe..next time kt bukak topik sal syndrome ni plak ye. NYTE! jom bintang, jom bulan...kt TDO DULU...


p/s: bagi aku kawan tu satu keperluan dalam hidup...diaorg lah kt punye Personal Advisor...n diaorg lah scapula aku!

No comments:

Post a Comment