Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Sunday, June 12, 2011

Arghhhhh!!!

Apa nak jadi la dgn kau ni pikah??! Satu keje pun tak jalan. Aku sendiri pun dah naek giler letih tau hidup camni. Esok ade progress report dengan lecturer. Aku rasa malas rajin nak pegi. Tapi mmg kena pegi pun. Kau ingat kau tu dah hebat sgt ke buat research? semua tnggang langgang! aishh...esok kire ari aku keluar dari gua hostel ni la kot.

Melanin aku pun cam dh windu sgt kat sunlight. Fuhh...aku nak g jumpa doc tp tak taw la doc nak layan ke tak soklan aku ni. Selagi tak settle ase berbekam je lam jiwa raga nih. Sentap kepala otak aku. Nak tido pun tak lepas. mimpi kne attack dek judges time presentation adlh nightmare yg paling tragis compare dgn kne kejar hantu currypuff woo...

Actually kan, APA yg aku buat haa dis weekend? rasanya keje aku duk lam bilik menghadap lappy aku yg  rupa mcm lappy zmn harry potter dh aku tengok. berdebu semacam. Jgn kata aku tak lap ek. Aku memang lap..tapi bilik ni yg kuat berdebu..hari-hari nak lap kang rimas plak dia ase.

Smlm hari sabtu...ade la jugak drama nak tgk.Drama pasal alcoholic yg tegar pastu fall in luv ngan ustaz yg treat die(shah jaszle yg ermm..erk aku still xske vid die ngan prema yin) dan ustaz ni pun ske die tapi ditentang oleh mak ustaz tu yg ckp anak die xleh kawen dgn org yg jahil..Hoho..aku siyes tak setuju tol ngan watak mak die. kita manusia mak cik oii. kita tak layak nak ckp org tu jahil ke tak ok! bcoz of that die punye hallucinate dh jd chronic. asyik nmpk ustaz tu je kat mn2. tgk sign board pun nmpk ustaz. mmg tahap piiiraahhh parah. doc diagnose mybe die ade Wernicke-korsakoff syndrome due to alcoholic abuse...

Pastu ada bola sepak jgk. Tapi hampa la ckit kan sebab kelantan kalah di tangan penyu..Aku anggap tu semua sebagai takde rezeki kelantan. Aku still pakai baju merah ok...peminat yg setia xkn berpaling tadah kalau team yg die minat kalah! yeahh...its me! wlaupun Chelsea asyik perform dgn teruk sgt2 sekarang..tapi aku still support 24/7!

Oh ye! cakap sal bola la kan. Aku cukup sedih dgn SEGELINTIR penyokong Kelantan yg angkat punggung tigglkan stadium bl Ganu dh lead game. Cam hampehh!! sokong la smp abes wlaupun dh mmg sah2 kelantan tak menang pun...ishh...bengkak liver aku tgk! ni la org kata..time menang sume nak masuk kamera, time kalah bila kamera zoom sume tutup muka..ape kes..ni bru kalah FA.kalau world cup..rasanye diaorg migrate kluar xmo duk kelantan dh la kot....

'ko ape tahu! ko tu dh la duk tgk kat umah je..kecoh betol...! ktorg yg duk kat stadium ni yg malu weii!!!!'

Ok,fine..memang aku lyn match tu kat umah..TAPI tak semestinya duk umah tu tak support. sekurang-kurangnya takde la plak aku bangun dr set sofa 5 riban kat kolej aku ni bila minit2 terakhir tu. Aku still bersorak weyy...(ok..aku tipu)..tapi dalaman aku still bersorak tau..GO TRW!!! next match kt gomo balik!!!

dh2..tutup isu bola ragbi sepak ni....menang kalah pun korg cuti gak.aku yg duk kat kl ape pun tarak..

ermm..smlm je la aku rasa aku hidup skjap. Hari ni?? huh..cam hampeh lagi. Aku bangun Subuh..tdo balik kejap...pastu bangun buat bekfes (air je la yg ade)..then aku ngadap lappiot aku yg kire pintu doraemon aku kat lam bilik ni. Laen time aku lepak atas lembek yg empuk macam ubi dengan selepuk kat depn telibesen layan cite ntah apa2..

BOSAN WEYY!! aku rasa kawan2 aku pun dh nek bosan aku sebut BOSAN....siyes aku nak kelik umah. Nak jumpa bonda ayahanda. HUK3..cam raya lak aku ase. Bila aku kuar nak g buang sampah kat luar, aku tengok ade anak kucing duk peluk2 mak die. JELES siot!!!

Aku harap sangat research ni berjalan dengan lancar smpai nak present 22hb nt. Ya ALLAH...tolong la hambaMu ini..aku memang rasa risau sangat. Nanti bila dh siap and bt hardcover then aku nk submit cepat2..pastu ape lagi, aku nak cau dr the haunted college nih...HEK3 aku rasa la kan sejak buat research ni, jiwa budak medic yg aku pupuk sejak dr 1st yr 1st sem trus jd kelam..dh rasa jiwa researcher dh menusuk hati aku nih. Tunggu rambut jd albert einstein je la kot. Pastu kire complete transform!

p/s : hargailah semua lecture statistics. sebab ianya mmg berguna untuk research. SPSS, chi-square test..T-test...bla..bla..bla....time to Analyse--->compute---> BLURR ady!

*saje nak lepas rasa bosan dan geram yang tersemat di kalbu...

No comments:

Post a Comment