Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Friday, June 10, 2011

AKU #2

Andai...

aku seorang pengail...akan ku kail semua mutiara di laut untuk menjadi hiasan bumi

Andai...

aku seorang jurutera..akan ku binakan sebuah bangunan pembakar semangat

Andai...

aku seorang penyajak...akan ku deklamasikan sebuah sajak pencetus inspirasi

Andai...

aku seorang ibu...aku ku dengarkan anak-anakku kisah seorang pengembara yang cekal hati

Andai...

aku seorang pemuzik...akan ku mainkan siulan bunyi yang boleh menyentuh perasaan insani

Andai...

aku rumput menghijau...akan ku serahkan semua oksigen ku untuk manusia terus merasai

Andai...

aku sungai yang mengalir..akan ku alirkan semua masalah-masalah melalui tubuhku ini

Andai...

aku angin yang menyapa pipi...akan ku sapu semua air mata menderita yang mengalir 

Andai...

aku boleh terus mengandaikan lagi..akan ku andaikan andaian yang menyentuh hati yang tulus suci

Tapi..itu semua andaian ku...yang pasti...hanyalah ketentuan Illahi..kita hanya mengandaikan apa yang akan terjadi tanpa sedar kita semua sedang hanyut dalam realiti sendiri...



Aku




No comments:

Post a Comment