Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Monday, June 13, 2011

7 sebab kenapa budak-budak zaman skrg bercouple?

Assalamualaikum,

Hai korunk...*sambil senyum ceria*

hehe...dh anta kerja dh..alhamdulillah...dh smpai spruh upenya aku buat research ni...cam xsngka lak..tggl beberapa hari je lagi nak COMPLETE! (nak jugak bagitahu)

Topik yg aku nak cakap hari ini adalah....jeng..jeng..jeng :

SEBAB-SEBAB YG LOGIK KENAPA BUDAK2 ZMN SKUNK NAK COUPLE 

Gambar hiasan semata-mata...maybe ni pasangan yg dh kawen kot..hoho

1. Bercouple untuk nak kawin. Maksudnya die couple dan mmg dh bercadang nak kawin dgn psgn die tu dalam masa trdekat or xdkt. Lebih kurang mcm dh ikat la. Org kata lam proses perkenalan. biasanya orang2 mcm ni mmg serius dan matang dalam berfikir. 

2. Sebab kawan lain couple. This style mmg pemes wktu aku kat skolah n kolej dulu. Kawan2 aku pun ada buat....KAWAN ok! Diaorg kata tak best la lau tak couple. Tgk kawan2 buat tringin nak buat jgk. Normal n common. Kau couple, aku pun nak couple. Kau clash aku pun nak clash

3. Couple sebab tak nak dilabelkan sbg ketinggalan zaman dalam era bercoupling nih. Ermm...ade jgk org yg mcm ni. 

A : weii B, kau ade awek tak? aku tgk kau ni slalu sorg2 je..
B : aah, aku single..mmg xpenah couple..tak de org nak kot..huu

A : Kesian giler doe...kau ni idup zmn ape haa?? couple pun xpenahh..aishh..org zmn batu pun bercouple taw
B : T.T...oo..ye ke??? takut la aku..cmne nie?? xpe2..esok jgk aku cari awek..xmo aku ketinggalan zmn weyy...

Ok...tu contoh je laa..xde kne mgena ngan sape2...

4. Nak balas dendam. Ni seriau ckit. Org yg mcm ni jenis pendendam. dia couple dengan boy/girl tu smata-mata nak sakitkan hati org tu. Mostly org yg pernah kena tipu dgn couple die yg sblum nih. Tak leh bt kat ex die..die bt kat kaum ex die tu. Laki pompuan sume ade

5. Couple untuk menjadi pendorong dalam study or life dia. student2 kat U biasa kt nmpk. Ni positve efek la. Tapi ade jgk yg down sb couple. No comment..depends la kat org tu.

6. Sebab suka-suki. Ni xleh blah. Aku pun xpaham. lau tya nape kau couple ngan die. Dia pun jwb : Ntah...saje je suka-suka..dia ngorat aku, aku pun layan je lah..(mereng)

7. Kesian. sebab ni pun ada. Contoh, laki ni selalu kena buli. Ada la gurl yg jiwa nye mudah touching ni hari-hari nangis tengok laki ni, mula lah jatuh tangga chenta. So, usha2 then couple. Cam la dia mampu tuk backup mamat tu. Ntah..mungkin...sape tahu kan..HOHO.

8. ni aku tak sure. Tapi nak jugak selit. sebab kena paksa...HAHA...ntah la wujud ke tak. Tak sure. So, tak nak ulas.


*Ok...tu je yg aku mampu pikir. Don't judge me wrong ok..list nih aku buat based on pemerhatian aku. Sori la kalau ada yg tercilap ke ape ke. aku xmo comment apa2 sal couple. Bagi aku selagi pergaulan tu terjaga..(100% ikut rules yg ALLAH dh tetapkan)...so, ok la. Aku tak mampu kot...aku laa...

p/s: Jangan tya aku apa2 about couple sebab aku memang zero experience sal mende nih. Aku xpenah couple. oh ya! Couple after marriage tu paling sweet bg aku..=). Wallahualam..



No comments:

Post a Comment