Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Saturday, June 11, 2011

AKU #4

aku cuba untuk sedar
insan bernama manusia itu sama

Tapi memilliki perwatakan, hati, gaya yang berbeza

andai aku disuruh mentafsirkan setiap insan di dunia,

Pasti...

pasti aku akan menemui kekusutan di pengakhirannya

kerana insan itu amatlah istimewa...

miliki jiwa yang tiada definasi yang jelas nyata

jadi, sedarlah insan...

kamu, aku, kita semua
dicipta dari benih yang tidak pernah kita lihat dengan kaca mata

hanya mendengar dari orang dahulu kala
tentang sejarah sebenar insan bergelar manusia

itulah aku, kamu, kita semua....yg dipanggil manusia

...manusia terbilang bukan manusia durjana

Syukur....


Aku

No comments:

Post a Comment