Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Saturday, June 11, 2011

Aku #3

Ingin

inginku jerittttttttttttt.....supaya puas jiwa ini.....jiwa yang sedang tersepit di alam realiti

biar...biarkan satu dunia tahu apa yang sedang aku lalui

kebenaran yang aku sembunyikan dari matahari sejak berkurun lagi

aku mula letih bersembunyi

oh pendengar hati.....ke mana lagi ingin ku pergi?

aku mahu berbicara tapi tiada hati yang ingin memahami...menjadi penyentuh hati

semua hanya menoleh tanpa satu pun datang mendekati

kemudian pergi tanpa menyapa hati ini...

Aku bermonolog sendiri di dalam hati....tiada erti....

Wahai masa, cepatlah berlalu..bawalah sekali semua gundah-gulana dalam jiwaku ini....

Aku merayu...

supaya Aku tidak terus mengharapkan perhatian mereka lagi

Cukuplah..cukuplah Hanya ILLAHI di hati ini.





Aku






No comments:

Post a Comment