Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Sunday, January 29, 2012

Siri 1 : Kelebihan Jadi Anak Perempuan Tunggal

Assalamualaikum...morning...sweet sangat pagi ni...

Tadi lepas bangun Subuh rasa nak terlelap balik...cepat-cepat aku bukak laptop. Hoho..Kurang dah sikit..huu~
Mana tak ngantoknya, semalam aku tido lambat giler. Tengah promote and duk undi AH. Aku harap sangat dia menang. Tapi kalau tak menang pun takpe, maybe bukan rezeki dia..yang penting aku dah bagi all-out untuk support beliau...=)

Ok...kali nie nak cakap pasal anak perempuan, seorang muslimah(Inshaallah), seorang kakak, seorang adik...iaitu aku..

Yes..aku seorang je anak perempuan lam family aku nie...cool la jugak (muka selenge je)..ahak3...so, sape2 yg sama ngan aku mesti akan tahu rasanya jadi anak perempuan sorang lam family. Dulu time skola, aku cukup tension bila kawan kiri kanan duk cite sal adik perempuan diaorg lah..kakak diaorg lah..bla-bla-bla...nak join pun buat sentap je.. tak kan nak selit jgk sibling2 aku tetibe kalau topik kitaorg pasal make-up, Nona kat tv3, fesyen girly2 yang paling latest...pffttt....=.=' too awkward...

so, ape aku buat?? Aku banyak mendengar dari bercakap...
Tapi serious tak best..sebab aku kalau bukak meja bulat ngan geng2, aku la yang semangat nak share something..tak sempat2 nak ikut turn..smua kalau bleh nak cakap..HAHA...that's me lorr~~ tapi syarat ngan orang yg aku rapat je OK!..lau tak memang diamm gler2 la aku..senyum pun segan...

Tapi kan..bila masuk topik kereta ke...pasal sport ke..pasal gusti bagai n semua pasal lelaki la senang cakap, mmg aku leh masuk line laa..ilmu tu ade la jugak..sebab tu topik2 abang2 aku kat rumah..kadang-kadang aku fikir gak, aku mmg lain dari kawan-kawan aku time skolah dulu. Diaorang tau psal Maybelline...aku tahu psal Dashing...Seriously...Stress...

Bila nak shopping tuk Raya kan..kan..aku la yang rasa paling boring..rasa nak baring je dalam Supermarket tu...sebab ape?? ye laa..aku kan ada 5 orang laki kat dalam rumah..Mak aku memang akan pergi kat bahagian lelaki first...Ye leerr..majoriti la katakan..so, yg ladies (2 orang je) kena tggu dulu..tapi takpe..best jugak jadi last nie..semua orang kena ikut aku time beli barang2 aku..hoho..yang tak best nyaa..aku yang rasa kelam kabut..mana tak nye..kang lambat duk memilih diaorang bising lg..cepat sikit lah..ape lah..pompuan sangat lah..choosy moosy lah..LOL...

Tapi..bila dah besar nie...aku dah tak amek kisah dh. Semua cam sama je..kadang-kadang best jugak hidup aku..lain dari yg lain..Allah lg tahu ape yg terbaik utk aku..No doubt!

Ok lahh..t aku sambung lg ye.....urgent! okbai...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment