Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Sunday, January 29, 2012

1 Resepi Sudah Settle

Assalamualaikum...hai..hey..whazzup..yo..Hello!

Agak rindu nak conteng kat sini. Maklumla, sejak balik rumah nie..ehem~ rasa malas pulakss nak update blog. Kiri kanan ade je orang kat sebelah. Satgi duduk diam, adik mai menyelit kat tepi..suh ajar add math. Duk diam kejap, mak mai usha kat sebelah. duk tengok aku chatting ngan sapa. Pastu ayah mai jenguk2 tengok anak dara dia duk bt ape sengih sorang2 depan lappy...tak sempat nak stalk fb orang, abang mai duk buat style tayang badminton mahal dia kat aku. Bajet aku nak jeles. Siap dalam hati aku nie terbakar siott!! bukan sebab aku jelessss..TAPIII aku geramm!! Dia habiskan duit beratus2 buat beli menda tuuu!! kan bagus kalau bagi kat aku buat beli bola tampar! haa..bleh men semua adik bradik..Huh~ ni tak..dia sorg je la bleh layan raket tuh...satu tak cukup..nak sampai tiga batang..tak ke membaziaq..enggak ngerti gue..nt main bukannya bleh pegang 3 batang sekali..lalala~~ kalau dia baca blog nie..memang mati la kau Pikah. HoHo..

Ishhhh....

Ni la Syafiqah..cakap nak updated cikit..last2 berjela juga mukaddimah nya..pfftt

Ok2..now focus...sebenarnya kan...

Sepanjang bercuti di rumah nie, aku rasa memang letih la sikit. Cewaahh..bajet banyak sangat aku buat. haha..Tapi memang banyak la jugak..

Macam mana la Mak aku leh survive kat umah nie. Huuu..tu la kan.. Mak ni kalau penat macam mana pun..mesti dia buat jugak.. Ramai mana anak pun, still dia mampu buat semua. Dah la Mak aku bekerja lagi. Kat rumah memang tak bergerak la kalau Mak aku tak buat. Semua LELAKI kot..memang haram tak sentuh kerja kat dapur. So, dapat la aku tolong Mak aku selama aku cuti nie. Ringan sikit beban Mak aku. HEHE..best tengok Mak aku balik kerja senyum and boleh duk rehat kejap..*heaven

Ok..AJL dah nak start. so xleh cakap berjela-jela dah..Just nak cakap, aku dah berjaya buat Nasik Lemak sendiri tadi. Mak tolong juga laa..satgi aku panic lau ada yg tak cukup sape nak menjawabb.... Tapi ok la tu..1 resepi dah lulus. Lepas nie kena buat je memanjang. baru la tak lupa.. Lagipun susah giler nak menuntut ilmu masak ngan Mak. Asyik busy kerja je..On Call nye lagi. So, Tu la yang terpaksa buat Nasik Lemak petang tu. Yang biasa orang makan time breakfast...huhu..tak kisah la..janji buat!

Oh ya! yang lagi best adalaaaah..jeng jeng jenggg..SEMUA HABIS LICIN KOTT!!...Semua cakap sedappp..ALHAMDULILLAH..simple je pun..tapi janji sedap...OK la tuh!

Memang tak cukup la bahan-bahan..tapi jadila jugak nasik lemak last minute nie...hehe...


Got to go now...Hopefully, Beribu Sesalan menang!!! hehehe.....

P/s : next resepi is Kari Ayam >.<

Wassalam...=)

No comments:

Post a Comment