Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Sunday, January 22, 2012

Sambil Menunggu Orang Tersayang

Assalamualaikum...good after-noon..Gong Xi Gong Xi....*sambil buat tarian naga ala-ala nak makan buah oren..skali sunkist rupanyaa..pfftt...Seriously, nak cakap..Selamat Tahun Baru Cina to all my Chinese friends.....=) pom..pom..pom...bunyi mercun papan...Enuff...xelok maen mercun dalam hostel pikah..lagipun sebelah tu hospital..melompat free je patients tu nt..

Ok..sebenarnya tangan ni gatal nak menconteng kat sini sambil-sambil duk tunggu my partner datang ambik..Eh..silapp..my parents datang ambik. Rasa happppppy je bila dengar mak ayah nak datang fetch aku dari hostel ni..agak mengada di situ....tapi aku rasa terharu nak menangis..sebab ni kira first time mak ayah datang kottt..

Ok laa..dulu waktu first hantar memang la dah datang..hmmm...

ye laa..selama ni selalu duk tengok orang tayang mak ayah diaorg kat kolej..aku pun nak jgkkkkkk!! hehe..tak lah...xkisah pun.eventhough aku ni the only daughter in my family..tp aku jenis yg tak kisah..aku rasa genes aku tertukar dengan abang-abang n adik2 aku kot. sepatutnya aku lg manja tapiikan..aku dapat rasakan aku yg paling brutal lam family (menangis tak masuk dalam list ok!)..aku alhamdulillah..bleh je duk sorang2..raya pun penah je sorang2..no hal..selagi aku mampu contact diaorg pun dah cukup..Lagi satu, aku rasa laa..memang mak ayah aku xpenah manja kan aku pun..dari sekolah lagi semua cakap, pikah ni mesti manje bedeney (kelantanese la ckit) ..tapi aku mesti bidas balik..aku cakap mak ayah aku memang fair n square..takde lebih xde kurang..xkisah la gurls or boys..sume dapat hak sama rata...REALLY!

Ermm...cuma..ade la beza ckit.tak kan la beli baju pun nak bagi sama kan..aku pakai lg banyak la dari abang2 n adik2 aku..hohoho..

Tapii..the main point here is...aku memang TAK DIMANJAKAN LANGSUNG...ayah aku strict woo..walaupun dia tu xpenah jadi Army..tp dia memang tegas n garang orangnya..sebab tu kitaorg banyak drama air mata time kecik2 dolu..HAHA..sebab ktorg nakal sangat.cuma bila dah tua-tua nie je bleh kamching gler ngan aku..selalu cakap kat kawan2 dia yang aku ni je la permata sorang dalam keluarga..kuang3...tapi aku wat lek je..bagi aku, semua orang permata lam family aku..Abang Long, Abang Ngah, Syahmi, Syahir..semua handsome and sweet2 belake...=)

oh ye!

aku lapar..bowel sound ni dah macam men rentak Jazz + Keroncong dh...sakit doe..! Jangan masuk rentak K-Pop sudah..satgi abes la gastric aku dtg balik...ok la blog..time to go! next post mesti special dari Kelantan..Okbai! have fun with ur family and enjoy the holidays...........Happy CNY!!!

Wassalam....

No comments:

Post a Comment