Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Tuesday, July 12, 2011

Alhamdulillah...new semester ady!

Assalamualaikum...

Hai to my blog, sorry sebab dah lama sgt xjenguk2...really busy...serius tak tipu. Tup..tup dah masuk 1 mggu lebih dah aku melangkah masuk ke clinical year secara rasminya(tapi macam tak rasa apa2 sangat sebab banyak sangat mende nak buat, nak kena pikir and analyze. Clinical year is more tougher than pre-clinical. No doubt. Dulu bl masa jd bdk 1st n 2 nd year, gelenya nak masuk clinical..haaa..skunk amek kau, rasakann gegaran nyewww!!

First of all, aku bersyukur sangat. ni semua pemberian ALLAH yg MAHA ESA...aku yg kalau nak kira dalam kategori yg cukup tak hebat ni dpt masuk 3rd year is actually a really big gift from ALLAH. so, pikah, jgn maen2 dh. Do ur work seriously.

Bila masuk 3rd year means student akan deal dengan patients face to face. Bukan buku 100% dh. Kalau dulu kita mengadap je kertas ngan buku tapi sekarang kt dh kena belek2 patients, tanya sana sini, kena berfikir sambil memerhati. OK! susah, aku tak nafi la. Kekok tu still banyak. Takut, isau, malu...everything. Tapi demi cita2 ku yg aku kena tebalkan muka sebanyak 100 inci. bersedia utk kena maki, marah, kutuk, perli and yg paling sedih kena reject dengan patients semasa clerking. tapi bagi seniors aku rasa itu dh jd normal tuk diaorg. so, aku pun kena ready dari skrg.

Ya ALLAH, permudahkan segala urusanku...tolongla Ya ALLAH, padamu aku memohon segala2nya....ameen


*once patient cakap tak nak, means dia mmg tak nak.so xleh kacau! =D

next week, kena berulang ke HKL lagi selama 6 weeks..hadoiiii...puasa di sana la nampak nya..semoga aku tergolong dalam hamba2 ALLAH yg sentiasa bersabar....so, seminggu di Hospital Serdang kena la appreciate betol2 ye pikah..tata bloggy...nt lau free, aku jenguk la lagi ek...cau!

No comments:

Post a Comment