Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Saturday, March 9, 2013

Random...

When I'm feeling sad..I simply remember my favorite things...And then I don't feel so bad - Maria

Aku suka dengar cerita..tak kisah cerita apa

Aku suka bau Mak ngan Ayah

Aku suka bau hujan

Aku suka bau rumput

Aku suka air sebab tu aku suka berenang

Aku suka tulips sebab unik

Aku suka ketawa and gelak kuat2

Aku suka duduk atas kabinet dapur

Aku suka baca buku novel lama yang kertas dia warna coklat buruk

Aku suka hijau lumut, blue sapphire and maroon colour

Aku suka dongak kepala tengok langit..tutup mata...and then bukak

Aku suka tengok bintang-bintang, kapal terbang lalu, jet, helicopter

Aku suka selimut

Aku suka tutup mata dengan bantal time tidur

Aku suka pegang rambut adik2 aku

Aku suka menda2 kecik..cam keychain or something yg kecik2..ape2 je yang kecik..even model bangunan or ape2 je yang kecik2 tu..aku suka

Aku suka bau tumis walaupun aku akan bersin

Aku suka orang main rambut aku..tolong dendan rambut..sebab tu aku simpan rambut panjang2

Aku suka bau rambut sendiri

Aku suka angin sebab tu aku suka pantai and puncak bukit

Aku suka tengok ikan berenang, kuda berlari, burung terbang ramai2, arnab lompat, kucing bergolek2, sugar glider menyelit2 kat baju, semut berbaris, monyet kupas and makan pisang sendiri

Aku suka tengok lesung pipit..sebab tu kalau kat umah, selalu suruh Syahmi senyum..kakak gila katanya..*sigh*

Aku suka tengok adik beradik aku

Aku suka vintage

Aku suka sneakers yg dah season and nmpk lusuh

Aku suka yang kemas..kadang2 aku suka yang serabai

Aku suka bercakap and aku jugak suka diam

Aku suka letak tangan celah paha bila sejuk

Aku suka baca tafsir quran kuat2

Aku suka baca quotes orang

Aku suka Hlovate

Aku suka melukis tapi tak suka colour lukisan aku balik - abes jadi buruk!

Aku suka tengok orang lain bahagia

Aku suka dengar azan Subuh

Aku suka tengok dress labuh

Aku suka tengok movie2 lama

Aku suka rumah bersih, tersusun, decoration chantek, and lapang

Aku suka jalan kaki

Aku suka berlari dalam rumah..hehe

Aku suka dengar zikir ustaz Badrul Amin sampai sekarang

Aku suka lagu2 country..kadang2 lagu pop pun layan

Aku suka ballroom dance

Aku suka berangan

Aku suka bersendirian

Aku suka orang ramai

Aku suka makan makanan yang simple2 tapi sedap

Aku suka buat orang senyum

Aku suka dukung budak kecik

Aku suka bau kedai kek, kedai roti, kedai biskut

Aku suka buat list..ape2 list..kerja ke barang ke

Aku suka senyum sorang2 :)

Aku suka orang panggil aku Pikah


*banyak lagi yang aku suka...tak larat nak listkan dah..=) ...hehuw*




No comments:

Post a Comment