Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Saturday, March 30, 2013

Mak.Ayah.Aku.23

Assalamualaikum and Good Morning yawww!! *yawning*

First of all, thanks Allah.Alhamdulillah.Alhamdulillah.Alhamdulillah. Harini genaplah 23 tahun aku bernafas kat muka bumi milik Allah ini..huhu...Tapi sedih...amal ibadat still macam 23 hari je..ntah2 macam 23 jam je..oh..teruknya diri ini..improve Pikah!! IMPROVE!!

Oh yeee!!! sebenarnya nak cakap niiii.....

THANKS TO MY MOM!! SAFIAH FAKHRUDIN..SAYANG MAKK!! SAYANG AYAH JUGAKK!!! *kang majok plak Ayah nanti...*

Muchas Gracias Mak sebab....

1. Bersusah payah bawak Pikah lam perut Mak selama 9 bulan 10 hari..tapi aku dpt rs due date tu xbetul pun..maybe aku kuar awal sikit kot..lols

2. Time mengandung pun sanggup p kerja..aku tau, Mak memang bawak aku hari2 masuk makmal..aku nampak Mak dengan saratnya..still duk bt cross-match darah..pastu bt culture microb lagi..berkejar2 p tengok microscope lagi..mesti Mak penat kan..huhu...Mak memang superwoman!

3. Mak jerih payah berjuang nyawa lam labour room tuk bagi aku keluar..lau aku mampu tolong time tu, mmg aku tolong Mak sekalii bagi cepat kuar..tapi apakan daya...huu..tapiiiii....Mak memang kuat!! aku berjaya keluar dgn selamatnya...Alhamdulillah..Mak pun sihat walafiat...hehe...

4. Lepas kuar, Mak kena besarkan aku dikelilingi oleh gangster2 yg asyik nak kacau aku (abg long and abg ngah)...hari2 aku menanges time tuu..Mak je lah pendengar sejati aku...lau ngadu kat Ayah..memang ngan aku2 sekali la kena bahan...dah hg duk gatai sgt nak men gusti ngan bdk 2 org tuu bt ape..mmg tu la makanan nya..~.~

5. 23 tahun + 9 bulan +10 hari...Mak dh buat macam2 tuk aku.Ayah pun...mmg tak terhitung..tak ternilai..tak mampu nak describe...tak tercapai dek akal lau nk kira satu-satu...

AL-STORY-NYA....

Oh ye...tadi aku punyala susah nak amek balik laptop aku...punyalah sakan Mak aku duk layan Adam Hawa kat laptop aku ni..katanya lambat nak tengok kat TV...penat nak tunggu..tu yg aku offer tengok kat lappy ni ha..sekali Mak memang lepak habes lah..siap amek makanan duk depan lappy..aku pun membawa lah diri masuk ke kamar...dengan harapan..Mak layan lam 2-3 jam je lah..

Lepas sejam aku mai jenguk tengokk..pastu Mak buat pandangan elektrik..k..aku masuk bilik balik...lepak punye lepak...

Lepas 2 jam..aku buat2 menyendeng kat tepiii...Mula-mula nampak muka cam ngantok sgt dh Mak ni..kuyu semacam dah...

Cenggini dah ghopenya tengok Adam Hawa tuu...

Tak sampai bape minit...Mak dah terlentok dah kat kerusiii...aku pun kejut la suh p tido..Mak bukak mata..ingat nak p tido laa..sekalii.....=.='' punyalah tawadduq dan istiqamah nya Mak layan cite tu..sanggup p sambung lagi tengok...hihi..Ayah duk geleng kepala je..


ALANGKAH TERKEJUT NYA AKU...

Mak tengok sampai kul 1 lebihhh..non-stop.time pukul 12 tu, Mak bangun cepat2 p wish birthday kat aku..pastu  p balik tgk cite Adam Hawa..lepas dinasihati Ayah utk stop...barulah Mak bangun dari kerusi..Aku saje offer tengok sampai episode 80 sambil kenyit2 mata....Mak surrender..ngantok bebenor dah katanya..haha..Mak~ Mak~ Aku cakap..tengok la esok pulak...nt pikah copy la masuk lam komputer umah.....''Esok Pikah dah nak balik..pastu nt Mak dh takde masa nak tengok..'' hurmm...

Mak memang comel.. Ayah lagi laa...setakat ni aku tak penah jumpa org yg lebih lawak and kelakar dari Ayah aku...Ayah selalu bt aku gelak..tapii..bila Ayah marah and start bagi lecture dia....haaa..amek kau...insaf semua anak2...melentok tengkuk masing2.cium lantai la semua..tapiii..ngan aku, Ayah still kelakar...hehehe...

Aku bersyukur sebab ada 2 orang insan istimewa ni lam hidup aku. Darah mereka berdua yg mengalir dalam badan aku.bkn setakat darah, chromosome, DNA, etc..smuanya ktorg share bersama...aku tak kisah lau aku hilang menda lain..tapi aku tak sanggup nak hilang Mak Ayah aku...Demi Allah...even sampai sekarang...aku tak nak fikir pun ape akan jd and aku takk readyy langsung tuk terima ape2 kemungkinan lau both of them takde lam hidup aku...aku tak leh imagine...aku selalu cakap...takpe..t biar abang2 ngan adik2 aku kawen dulu...Pikah nak jaga Mak Ayah...

Thanks Mak Ayah...sebab jaga pikah..syg pikah..lebih dari org lain yg pikah kenal atas planet bumi ni..walaupun pikah nakal giler kan.kuat merajok..kuat menangis..kuat mengamok.banyak songeh...pastu plak lam banyak2 anak lelaki Mak Ayah, pikah la yg paling lelaki kot..lols..pikah tak putus-putus doa tuk Mak Ayah...sb pikah tahu..hanya Allah je yang mampu kabulkan doa & hajat2 pikah tuk Mak ngan Ayah...and pikah rasa seronok bila pikah mampu buat Mak Ayah senyum gelak ketawa...=) rasa indah sgt....

Ok lah, airmata dah menitik2 dah ni..emotional sungguh pikah ni...hehu..

JOM TIDUR....

Wassalam...

*Happy Birthday tuk yang ke-23 Pikah..smoga sentiasa dilindungi Allah d dunya & akhirah*







1 comment: