Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Friday, August 3, 2012

i wanna cry..;(

Ya Rabbi...

sakit nya..

Rasa nak nangis...

Rasa nak jerit kuat2...

Dah lama hati ni bersabar..

Satu tubuh penat..satu tubuh letih...

Kenapa susah sangat...kenapa banyak sangat liku2 dalam hidup aku...

Aku cuma nak jadi seorang yang boleh membantu orang lain je..

Aku tidur pun tak cukup..tidur pun asyik terjaga-jaga....

Pikirkan banyak menda dalam kepala sampai terabai segala-gala...

Makan pun tak sempat hadam dengan sempurna..

Berlari ke sana kesini...

Tadah telinga dengar macam-macam...

Rindu mak ayah letak kat tepi dulu...

Dah banyak hari tak call tanya khabar...

Macam mana nak buat tu semua sedangkan aku punya diri sendiri pun tak terurus..

Rasa nak cakap STOP kejap kat semua orang...

Boleh tak PAUSE kejap...bagi saya bernafas...bagi saya ruang sekejap..

Buntu nya jiwa...Ramadhan ku kali ni penuh dengan kesengsaraan...

Airmata menitis je bila mulut dah tak mampu nak luahkan perasaan..

YE...aku buat semua ni atas kerelaan sendiri..tapi aku manusia..aku tahu rasa penat..aku tahu rasa sedih..aku ade perasaan..

Semua orang ada limit masing-masing...

Kalau la aku boleh betulkan balik semuanya...

Kalau lah...

Ya Allah...apa masa depanku?

Ya Allah...apa yang akan jadi pd aku?

Ya Allah..sesungguhnya Engkau lah sebaik-sebaik pelindung..

Tolonglah...Lindungilah aku..cekalkan lah hati yg mudah rapuh ini dalam mengejar usaha untuk menjadi seorang insan yg boleh membantu orang lain suatu hari kelak...

Jangan biarkan aku putus asa dengan rahmatMu Ya Allah..biarlah aku terus semangat & tabah...Tolong lah Ya Allah...tolonglah Ya Ar-Rahman...Tolonglah Ya Ar-Rahim...tolong lah...hamba merayu.....

:(

*Aku rasa aku ok..cuma aku terlampau penat...otak...badan...jiwa aku....semua penat....*

No comments:

Post a Comment