Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Friday, May 25, 2012

pot pet pot pet

Assalamualaikum...^^

 long time no see la my blog..
Bukan ape...banyak sangat masalahnya..haha..bukan la masalah mana pun...cumaa.....

1. Stress nak exam final tuk sem 6
2. Lappy rosak dek penangan virus yg tetibe nk mogok tak tentu pasal
3. Seronok honeymoon ngan familia..so takde masa nak bukak blog
4. Takde idea nak cakap ape..geezzz

Ermm....ape nak cakap ekk..actually kan...

Waktu lappy rosak tu kan..aku punyalah cemas 1 alam..tak tau ape nak buat..dah la buta IT..celik pun tuk ape je..FB, Twitter ngan blog..yg len memang hancuss...hareeem tak tau...
Tapi..disebabkan nak exam..so buat derkk je lah...duk pikior yg positive je..kang lari mood nak final..xpasal2 fail..kena remedial class..huhu..alaa....nanti abang kedai komputer leh betulkan.hehehe...

So, bila sampai kat umah je...aku p la servis laptop yg berusia 3 tahun nie...

Aiseyyman..lepas dioperate oleh abang tu..memang sah laptop aku kena virus!! seb bek virus tu mengamuk ckit2 je..tapii..dushh..melayang jugak la RM50 tuk format and tukar ke window 7..

So...IM BACK!! ngah3...

Ermm..nak recapp ape ek...oh ye...pasal exam..MCQ and OSQE...not bad laa soklan...memang susah jgk la aku leh cakap..memang lau tutup mata..takleh jawab langsung..sambil makan kacang pun leh tercekik dow..TAPI ALHAMDULILLAH..semuanya berjalan dengan lancar...

Aku time tu on guna fon je..pastu nampak kawan2 duk ucap syukur kat timeline FB...terus berpeluh sejuk aku..call housemate cepat2..dia cakap ada yg fail...tu memang petanda tak baik..so, aku tanya la result aku..dia cakap..nanti akak ofis call tuk sape yg fail..tapi tengahari td before solat jumaat dia dah call. Agaknya cam dah settlela sebab waktu tu dah nak pkul 2 pm camtu..tp still cuak kot~~ Sampai la..dia letak kat board..and ade yg p tlog snap pic..barula rasa lega sangat2...hehehe..tapi yang paling best bila tengok muka mak ayah sendiri senyum and sebut Alhamdulillah...

Mashaallah..thats the best moment kot!! Alhamdulillahhhhh.....^^

Omm...oh ye..aritu time nak exam..waktu study days tu...aku duk layan novel je laa..bila mata dah meraban layan notes Ophthal ngan ENT...

Jeng-jeng-jeng....

NOVEL yang aku rasa ok untuk bacaan orang yang macam jiwa aku ni actually buku tulisan Aishah Madadiy...cite dia banyak pasal falsafah..sebab 'hero' dia memang student philosophy...not bad laa..boleh try kalau mahu..tajuknya...''VELVET DI DURHAM''

Yelaaa...tunggu Hlovate nye buku takde..so, beli la buku ala-ala Hlovate jgk...hik3...best...terasa macam aku yg p duk study kat Durham nu...

Oh yee...next week ada baaanyak sangat kenduri kawen...tapiii...aku takleh attend..sebab ada tugas nak kena buat..hehehe...UPM Medic nak buat Sunathon...program bersunat and Health screening tuk anak-anak yatim and orang yang tinggal dekat area Shah Alam..lebih specific dekat rumah Yayasan Al-Khadeem...Inshaallah..smoga program tersebut berjalan dengan lancar...nervous tapi ni akan jadi pengalaman pertama handle majlis berkhatan..yehaaa~~

Sekarang..still dalam cuti...ape yang aku buat hari2..kemas rumah..baca buku...tengok movie2 yang dh dekat 10 kali aku ulang..

Movie yang paling aku suka!! A Walk to Remember...memang sedih..so, lau ulang 10 kali pun aku still rasa sob3..means cite tu memang aku suka laa..pastu...cite The Last Mimzy...omggeee...budak Emma tuk serius cuteeee...hehehe...

Ermm..ok la..dah bunyi guruh..gruuhh.gruhh...nanti mesti ayah panggil suh tutup Wifi..

tu je aku nak cakap kot..kang lau tak tulis kat cni..memang bersawang je la blog aku..at least orang yang singgah sini..tahu yang tuan blog ni masih bernyawa...=)

LAGI 59 hari Ramadhan nak tiba...so, dah ready ke nak puasanyeeee??....Windu Ramadhan..rindu Puasa ngan coursemates..rindu pegi Ward dalam bulan puasa..Rindu..bersahur ngan Aya, Zati, Zidah, Dayah, Ana, Nisa..ahahaha..padahal last2..semua xmo sahur...hailaa~~ sweet je memory ngan korang...Allah je la yang tahu...

Ok laa..aku ni memang kena pukul baru nak stop kot..

Okbai Bloggie...

*Alhamdulillah..semalam Mak Jarah dah selamat berangkat ke Mekah tuk buat Umrah, Kak Hasna dah lulus Master dia..sekarang dah selamat bergelar Pakar O&G, Uncle Man and Auntie Ain sekeluarga pun dah selamat sampai ke Sydney....adik Syu pun dah start kelas kat matrik...semuanya berjalan dengan lancar..dengan izin-Nya...YA RABB, I love U sooo much....thanks a lot..=)

And I miss Hlovate too like crazyy....hee

Tata....Wassalam...


No comments:

Post a Comment