Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikit pun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi)


Sunday, December 4, 2011

NAWAITU MU


Assalamualaikum...


Video yang banyak memberi kesan dalam hati ini.
         
                                                Sumber : YOUTUBE

Actually, I feel so awkward to be here because its such a long time already i left my blog. Luckily i still can remember the password and still noe how to use this thing. What make me to update it again is because of this Video. it is not just a video but it is a mind-opener for me. i believe that, if you watch this video u gonna have same kind of feeling like me...

Dr Muhaya, a very great women, a very good doctor, a very humble person and so intelligent. From all that, she is also a very good Muslimah. i really adore her so much. with her words, advises, attitudes. Her achievement never change her attitudes and behaviours. She is always nice to people. 

This video is about her journey of life...how she get through her life as a daughter, a wife, a mother and a doctor...i cried when i watch this video. she is so strong to face all the challenges either as a doctor and also as a human being. 

Her words that motivate me...

Doktor ni orang yang dapat mengkaji ciptaan ALLAH yang paling tinggi
Kalau doktor yang belajar kajian ALLAH tapi masih buta hatinya memang orang yang paling buta

Dalam retina sahaja ada cell peka cahaya 126 juta...kalau ALLAH charged 1 sen 1 saat..berapa banyak kita akan buta kena bayar..mata sahaja tak ternilai

Jadikan pelajaran perubatan sebagai satu jihad sampai satu dalil kebesaran ALLAH dan niat kita menyampaikan hajat orang, mengatasi masalah orang, dan merawat fizikal dan rohani orang


terlampau banyak kata-kata Dr Muhaya yang terserap dalam diri ni..Yang paling penting semua yang kita buat mestilah kita niatkan kerana ALLAH...kerana semua itu akan menjadi ibadah...ALLAH itu Maha Mengetahui dan Maha Pengasih...Kita diberi peluang untuk memilih jalan yang mana yang kita mahu. tapi itu tidak bermaksud kita boleh memilih jalan yang salah..ALLAH ada untuk memimpin kita. Cuma yang kita perlu lakukan adalah gunakan akal yang ALLAH bagi dan usaha...selalu berdoa mohon petunjuk dariNya...Inshallah...pasti akan muncul Nur dariNya.. 

Wallahualam...pesanan untuk diri ini yang selalu alpa...moga selalu dibimbingNya ke arah yang benar dunia akhirat..Ameen..

No comments:

Post a Comment